2017. jan 27.

Extrém edzés a teljesítménylaborban!

írta: Béla Készül
Extrém edzés a teljesítménylaborban!

Nem szokványos, mondhatni extrém körülményekkel fűszerezett edzésem volt ma!

Az történt ugyanis, hogy eljutottam egy teljesítménydiagnosztikai laborba, ahol töviről hegyire átvizsgáltak rajtam mindent, amit csak lehet!img_20170127_101940.jpg

Kezdtünk az alapmérésekkel, mint magasság, testsúly (juj!) és mellé jött még a testösszetétel is, azaz a zsír, az izom és egyebek aránya! Ebből megállapítottuk, ami sejthető is volt, hogy 7-8 kilogramm zsírtól nem ártana még megszabadulnom, de az izommennyiség közel duplája a zsírnak, így az út jó, amin elindultam egy éve, de még hosszú!

img_20170127_103223.jpg

Ezután jött a futás! Felmentem a futópadra, és annyi elektródát kaptam előre és hátra, hogy simán rákapcsolódhattam volna a Mátrixra, ha akarok. De ezután jött a slusszpoén! Kaptam egy maszkot, amit bármelyik horror díszlettervezője megirigyelt volna, amit viselni kellett. Előbbivel a keringést, utóbbival a légzésfunkciókat nézték.

Megkezdtem a futást. A fokozatosan növelt tempó 8 km/h-ról indult, majd időnként léptünk egy sebességi fokozattal magasabbra. A nagyságrendileg 5:40 perces kilométereknek megfelelő tempót, ami élőben még sosem futottam, kicsit szenvedve ugyan, de még végigcsináltam, majd kicsit belekóstoltam fél perc erejéig a 12 km/órás, azaz körülbelül 5:30-as időbe, de ott volt a vége a történetnek.

Rengeteg dolgot, funkciót mértek a vizsgálat alatt:

  • pulzus, szív, keringés, vérnyomás
  • belélegzett levegő mennyisége, ebből a felhasznált oxigén aránya
  • tejsav, laktátküszöb

img_20170127_100237.jpg

A számokkal nem untatnálak titeket, de azt mondta a fehér köpenyes tündér, hogy a szívem, a keringésem és az oxigénfelhasználás kiváló, van potenciál a további mozgásban! Kaptam jó sok tanácsot, adatot, hogy miként lenne érdemes felépíteni az edzéseket, milyen pulzussal dolgozzak, és így tovább, úgyhogy a szakmai segítség megvan! Innentől csak rajtam múlik, illetve rajtam ne múljon!

Íme, egy videó a mókáról!

Béla készül, készüljetek Ti is!

Ha tetszett a cikk, oszd meg bátran! Köszönöm!

Szólj hozzá

blog edzés futás pulzusmérés teljesítménydiagnosztika Béla Készül itt tartok