2017. feb 06.

Műtétem lesz! Törés, vagy áttörés?

írta: Béla Készül
Műtétem lesz! Törés, vagy áttörés?

Fordulóponthoz ért a sportos életem, megműtik a térdem!

Már a tavalyi 5i50 Budapest versenyre készülve is írtam róla, ahogy azóta is vissza-visszatérő probléma volt, hogy fájni kezdett a jobb térdem. A verseny után kineziológiai tapaszt kezdtem használni, ami tökéletesen bevált, nem volt fájdalmam, tudtam edzeni, és úgy voltam vele, hogy hordom, amíg rendbe jön a térdem, aztán elköszönünk egymástól. No, sajnos nem így lett!

nevtelen.png

A dolgok nem oldódnak meg önmaguktól, ezt azért sejtettem, de mégis reménykedtem. Sajnos hiába! Elkezdtem nyomozni, hogy mi is lehet a gond, és az MR leletem után minden szakembertől, aki átolvasta az eredményt, csak annyit hallottam: „Hát, van baj!”

dsc_0123_3.JPG

Nehezen akartam elhinni, de sajnos muszáj megműteni a térdem. Szerencsére „csak” artroszkópos térdműtétem lesz feburár 16-án, azaz pici lyukakon nyúlkálnak be, és teszik helyre a gondokat. A probléma többrétű, de a lényeg, hogy a sípcsont és a combcsont közötti két, kör alakú, zselés anyag (ha jól értettem, ez maga a porc) nekem masszívan sérült, cisztás, hiányos, és egyebek. Ha nem tennék semmit, szépen lassan eltűnne a porc, így csont a csonttal érintkezne, ami után a fájdalomtól járni sem tudnék. Meg kell csinálni, nem kérdés!

dsc_4874_1.JPG

A műtét után 3-4 hét a felépülés, addigra tudok majd újra mankó nélkül járni, addig viszont több időt kell gyógytornáznom, és bringáznom, mint addig bármelyik extra sportos hetemen. Állok elébe!

Törés, vagy áttörés?

A legszomorúbb, és egyben legdühítőbb az, hogy mostanra állt össze a fejemben, hogy miként is kellene edzenem? A teljesítménydiagnosztika, a pulzuskontroll megismerése mind segített abban, hogy tudatosan tudjak készülni, mondhatni okosan próbáljak edzeni, ne „Hűbele Béla módjára”! A műtét után elméletileg a labdasportokat kell majd kerüljem, de a futás, úszás, bringa mehet. Kérdés, hogy miként élem meg az operációt? Elkeseredhetek, meghízhatok, lemondhatok, de tudom, hogy nem ilyen vagyok, és nem is akarok ilyen lenni! Felfogatom ezt áttörésként, azaz nulláról tudatosan felépíteni magam újra, kitartóan, de okosan, használva az eddig megszerzett tapasztalatokat, tudást, no, meg a tőletek kapott motivációt! Azt hiszem, így lesz, így kell lennie!

img_20170110_085332_2.jpg

Béla készül, készüljetek Ti is!

Ha tetszett a cikk, oszd meg bátran! Köszönöm!

Szólj hozzá

blog edzés fájdalom motiváció kerékpár műtét térd térdműtét Béla Készül group cycling #15000perc