2017. feb 21.

Újabb bringás teszt: mindenben felülmúltam magam!

írta: Béla Készül
Újabb bringás teszt: mindenben felülmúltam magam!

A tegnapi négy perces kínhalál után mára megálmodtam magamnak valami még durvábbat, és vagyok olyan állat, hogy meg is csináltam!

Tegnap teljesítményt mértünk group cycling órán, aminek része volt a bemelegítést követően egy tizenhat perces izomfelkészítő, aztán egy „mindent bele” négy perces mérés. Utóbbi a klasszikus kínhalál, amikor úgy érzed, hogy ez a pici idő két napig tart. A gépek adta adatok elemzésekor láttam, hogy a legtöbb adatot a húsz perces intervallumra számolják, így úgy voltam vele, hogy akkor ma ezt a húsz percet tolom meg!

img_20170221_093936.jpg

Akinek nem volt lehetősége tegnap megcsinálni a tesztet, ma is megtehette, így adva volt a lehetőség, hogy már a tegnapi alkalom tapasztalatait is felhasználva belevágjak a magam kis kihívásába! Úgy voltam vele, hogy mindent megteszek, hogy a tizenhat perces „előjáték” alatt is kiadjam magamból, amit csak bírok, aztán meglátjuk, hogy a négy percben mire jutok! Bemelegítettem négy kilométerrel, aztán belevágtunk!

img_20170221_085618.jpg

Az eleje, mondhatnám, az első tíz perc még ment elég jól, komoly ellenállással mentem 90-100 közötti fordulatot, majd a félidő után a lelkesedés valamelyest alábbhagyott, átvette szerepét a kitartás és az akarat! Akartam én, tényleg, de mire az utolsó négy perchez értem, úgy éreztem, konkrétan elpusztulok! No, mindegy, belevágtam, hegymenet, 60-65-ös pedálfordulat, állva! Kétszer ültem vissza, ekkor az ellenállást is visszább vettem, de aztán megint felállás! 337W teljesítmény volt a maximumom ebben a négy percben, ami elmarad a tegnapi 350W feletti értéktől, de nem annyival, mint gondoltam. Ezt leszámítva a húsz perces értékeim mind nőttek:

20_p_osszahas.png

Ugyanannyi idő alatt közel egy kilométerrel mentem többet, a húsz percre vetített átlagteljesítményem nőtt, ahogy a pedálfordulat és az átlagpulzus is, sőt 16%-kal több kalóriát is égettem el! Juhú! A dolog szépsége, hogy a tesztet követő percekben, miután újra kaptam levegőt, is többet és jobbat sikerült menni, mint tegnap, íme!

utana_osszahas.png

Összességében a mai nap 23,5 kilométert tekertem le egy group cycling órán, amire még nem volt példa! Ennek azért nem kicsit örülök, talán nagyon is! Holnap pihenő, aztán csütörtökön jöhet a műtét, nagyon bízom benne, hogy nem lesz több halasztás! Mindenesetre most egy kis pihenő rám fér!

Béla készül, készüljetek Ti is!

Ha tetszett a cikk, oszd meg bátran! Köszönöm!

Szólj hozzá

blog kerékpár rekord eredmény edzésnapló térd értékelés pulzusmérés megmérettetés térdműtét láberősítés Béla Készül group cycling #15000perc