2017. feb 28.

Tizenöt kiló súly és negyven perc bringa

írta: Béla Készül
Tizenöt kiló súly és negyven perc bringa

A mai orvosi vizitem utána fenekestül felfordultak a dolgok, keményebb életem lesz, mint egészségesen bármikor volt!

Reggel 9 órára volt időpontom kötözésre a rendelőbe, így korán keltem, hogy reggel még indulás előtt egy húsz perces gyógytornát letudjak. Sikeresen túl voltam rajta, öltözés, mankós ugribugri a kocsiig, aztán ott is voltunk. Gyakorlatilag várakozás nélkül bejutottam a doktor úrhoz, levette a tapaszt, kicsit rákukkantottam a sebre, és megdöbbenésemre csodaszép volt, mármint artoszkópos műtéti heghez képest is!

csc_0313_1.JPG

Tizenöt kiló!

A kiváló hír, hogy mostantól nem kell ugrálnom a mankók mellett, hanem minimálisan terhelve le lehet, sőt le kell tennem a lábam, így kvázi újra megtanítani a járást a műtött lábnak. A terhelhetőség mértéke 15 kilogramm, ezt konkrétan otthon mérlegen lehetett lemérni, meddig nyomhatom a lábam, hogy elérjem ezt a szintet.

Nyújtva!

Beszélgettünk, nézegettük a lábam, és kiderült, hogy el tudtam érni a teljes nyújtást! Ennek önmagában is örültem, de ez azt is jelenti, hogy az eddigi öt gyógytornás feladathoz plusz három gyakorlat társul! Gondolom, mondanom sem kell, hogy ezek nem könnyebbek az előzőeknél: olyan, nyújtott lábbal emeléseket kell több formációban csinálnom, amik egy-egy statikus edzésemnek is része volt korábban, azaz közelítek ahhoz, hogy a gyógytorna = edzés!

img_20170228_192529.jpg

A legjobb: bringázhatok!

A hír, aminek a legjobban örültem, hogy kerékpározhatok! No, rosszul fogalmaztam: nem bringázhatok, hanem kell! Nem is keveset, akár napi két óra tekerés is mehet! Gyorsan beszereztük az új kedvencemet, mindennapi barátomat, egy használt szobabiciklit, amin lehet menni, amíg nem sétálhatok mankó nélkül. Utána a bringázás szigorúan kint lesz, azt várom a legjobban!

img_20170228_192703.jpg

Ennyit edzeni? Komolyan?

Az orvosi randi után még két gyógytornát iktattam be, már az új gyakorlatokkal együtt, így viszont már egy alkalom fél órás, azaz mára is megvolt a nyolcvan perc gyógyi, és este felavattam az új barátomat is: negyven perc alatt 15,5 kilométert mentem, persze szigorúan nulla ellenállással! A tervem ezentúl: három gyógytorna és minden torna után negyven perc bringa! Kicsit utánaszámoltam, és ez így 210 perc lesz naponta! Ó, jaj! Meglássuk, nesze Béla, itt az új kihívásod!

Béla készül, készüljetek Ti is!

Ha tetszett a cikk, oszd meg bátran! Köszönöm!

Szólj hozzá

blog edzés fájdalom gyógytorna motiváció kerékpár térd célkitűzés regeneráció láberősítés Béla Készül #15000perc