2016. jan 18.

Egy hónap után itt tartok!

írta: Béla Készül
Egy hónap után itt tartok!

Szakmám szerint közgazdász vagyok, külön volt Elemzés nevű tárgyam a főiskolán, lássuk, hogy tudom értékelni, hogyan állok az úton. Itt tartok!

Próbálok objektív lenni, így van értelme, emiatt elsősorban számokkal próbálom tükrözni az aktuális állapotomat. Öt hete edzem, tizenöt edzésen vagyok túl eddig, igyekszem írni a dolgokat, hogy össze tudjam hasonlítani, íme, egy kis before-after információdömping!

dsc_5306.JPG

A bringa

Erősítésként szobakerékpáron kétszer tekertem tizenöt kilométert. Egyszer 49:40 perc, egyszer később pedig 40:33 perc alatt teljesítettem mindezt! Van itt fejlődés kérem, csak az a baj, hogy az 5i50 Budapesten negyven kilométert kell majd menni. Egyelőre nincs igazi bringám, úgyhogy egy ideig marad még az ilyen jellegű erősítés, kíváncsi vagyok milyen lesz ezt összevetni az igazi kerekezéssel.

dsc_5248.JPG

A has

Csinálunk edzésen gyakran hasprést is. Ez legalább annyira kellemes dolog, mint amilyennek hangzik. Az első edzésen hat darab után gondoltam, hogy végem, végül tizenöt után lett így. Másnap ahogy kell, izomláz, az ágyba kapaszkodva bírtam csak felkelni. Legutóbb köredzés részeként kellett hatvan hasprést megcsinálni, sikerült, sőt ilyen körből hatot kellett menni, így összesen, leírni is sok, háromszázhatvan darabot csináltam. Ami pedig a legjobb, másnap… Semmi!

dsc_5311.JPG

A futás

Futni, szégyellem, de legutóbb a BEFiTRUN versenyen voltam. Alapvetően, ha nincs labda, nehezemre esik rávenni magam a futásra, pedig muszáj lesz, tíz kilométert valahogy teljesíteni kell majd az 5i50-en is. A BEFiTRUN-on öt kilométert futottam 32:32 perces idővel. Most nehezen, de rávettem magam, hogy elmenjek futni. Kipróbáltam a lassabb futást, hátha jobban bírom és tényleg! Eredményem: öt kilométer negyven perc alatt, de ami a lényeg, hogy nem fáradtam el! A nyári verseny után nem bírtam lépni és levegőt is alig kaptam, de most ennek nyoma sem volt. Tudom, hogy ez még édes kevés, de talán egy lépcső lehet a nagy úton.

Amit nem túl jó

Ha már korábban megígértem, leírom a legérzékenyebb adatomat is. A súlyom egyelőre magán viseli a karácsonyi időszak okozta terhelést, most kilencvenhat kilogramm körül vagyok. Két kilogramm plusz a korábbi méréshez képest, nagyságrendileg tizenkettővel több, mint az optimális lenne. Ezen is lehet még dolgozni, azt hiszem.

dsc_5309.JPG

Az értékelés

Ami biztos így leírva és átolvasva, hogy fejlődést látok. Ennek üteméről önmagammal is komoly vitáim vannak, de megyek tovább. Ha annyi vagy még több erőt és energiát teszek bele a készülésbe, mint eddig, talán még sikerülhet is.

Hamarosan újra jelentkezem egy nagyon fontos témával, arról írok majd, hogy ez a készülés mennyire önálló dolog. A triatlon nem csapatsport, de nekem, nekünk, kezdőknek, újrakezdőknek mégis az kell, hogy legyen, hogy sikerüljön! Nemsokára kifejtem bővebben!

Szólj hozzá

blog futás értékelés állóképesség Béla Készül itt tartok