2016. már 07.

Egy jó hír és egy rossz…

írta: Béla Készül
Egy jó hír és egy rossz…

Egy különös és egyben szuper dolgot fedeztem fel a felkészülés során, de egyből belefutottam egy kevésbé jóba is. Úgy látszik, párban járnak ezek nálam, de megpróbálom megoldani.

Ahogy hétről hétre készülök az 5i50 Budapest triatlonversenyre, elég sokat edzek, mozgok. Hetente három alkalommal veszek részt intenzív, saját testsúllyal dolgozó edzésen, illetve heti kétszer járok úszni. Utóbbi esetben a kétezer méteres távot céloztam meg alkalmanként, és első körben negyven perc alá szeretném szorítani, majd csökkenteni az adagot. A bringázás még kerékpár hiányában várat magára, de bízom benne, hogy mire szép idő lesz, tudok majd egy kétkerekűt vásárolni.

dsc_1963.JPG

Előfordul, hogy az embernek rossz kedve van, nincs hangulata lemenni edzésre. Nálam ez kevésbé szokott előfordulni, inkább a fáradtság vagy a munka mennyisége próbál visszatartani, de nem hagyom magam. Mégis volt egy alkalom, amikor nem várt esemény miatt mégsem tudtam menni. Egész nap furcsa érzésem volt, a közérzetem sem volt az igazi, sőt a rám gyakran jellemző vigyorgás sem jött úgy, mint általában. Este, amikor próbáltam összerakni a napomat, rájöttem, azon kívül, hogy nem voltam tréningen, semmi sem történt. Azt hiszem, elkezdett a hétköznapjaim részévé válni a mozgás, és erős hiányérzetem alakul ki, ha valamiért nincs meg a napi betevő sportom. Ez szuper hír!

dsc_1957.JPG

Amire rájöttem emellett, hogy egy valamire nagyon vigyáznom kell! Az jó, ha az edzés a hétköznap része, de nem jó, ha a szürke hétköznapé. Az nem segít, ha lemegyek sportolni, és csak úgy ímmel-ámmal hozom a kötelezőt. Folyamatosan többet és többet kell tennem, mindig egy picivel lejjebb engedni a fekvőtámaszt, megadott idő alatt eggyel több guggolást kell megcsináljak, vagy épp kicsit gyorsabban kell ússzak, különben nincs fejlődés. Márpedig erre nekem még nagyon is szükségem van, ha végig szeretném csinálni azt a csaknem négy órás megmérettetést, amit az 5i50 nekem jelent.

Most, hogy megtörtént a felkészülés során körülbelül negyvenhatodik megvilágosodásom, teszem tovább a dolgom, igyekszem becsülettel megdolgozni, hogy elérjem a célom és úgy állhassak majd a rajthoz, hogy készen is állok rá! Szorítsatok, kommentben bátorítani ér!

Szólj hozzá

blog megvilágosodás edzésterv