2016. már 14.

A türelem rózsát és eredményt terem!

írta: Béla Készül
A türelem rózsát és eredményt terem!

Találtam egy olyan témát, ami újabb kihívást jelent. Ez a felkészülés tényleg minden téren megerősít, vagy legalábbis próbálkozik azzal.

A nagy versenyig van még négy és fél hónapom, és nagyságrendileg ennyi telt el az edzések megkezdése óta is, azaz féltávnál vagyok. Elég sok van hátra ahhoz, hogy lehessen csiszolni dolgokon (van is bőven min), de viszonylag sok idő telt el, és már be vagyok sózva, hogy váltsuk meg a világot!

untitled_design.jpg

A korábbi cikkemben írtam, hogy kiléptem az edzésterv kereteiből, többet és mást csináltam, mint amit edzőm kiadott ukázként. Kaptam érte hideget-meleget, ugyanis így el lehet rontani a kiszámolt felkészülési ritmust. Kicsit gondolkodtam utána és mára egyértelművé vált, hogy a szorgalmas diák jelmezét fölvéve semmi másról nem volt szó, mint hogy türelmetlen voltam!

A türelem pedig nagyon fontos, főleg egy olyan hosszú, csaknem kilenc hónapos felkészülés során, mint amit én csinálok. A háromnegyed év rengeteg idő, de a nulláról egy 5i50 Budapest triatlonversenyre készen lenni, be kell látnom, nekem kell ennyi. A feléhez érve, úgy érzem, mennék már, csináljuk, triatlonozzunk, fussunk, bringázzunk, ússzunk, próbáljuk ki az egész távot egybe, és így tovább! De erre még nem vagyok kész! Észre kell vennem, hogy még nem. Ez a klasszikus helyzet, amikor gondolkodás nélkül belevágsz, és többet ártasz vele, mint amit segítesz. Türelem. Nekem. Is.

dsc_5554.jpg

Azt hiszem edzőm, Ottó is tökéletesen látja a helyzetet, így elengedett április elején egy futóversenyre. Itt a táv az 5i50 Budapest futótávja, azaz tíz kilométer, amit annyival megpróbálok kiegészíteni (edzői engedéllyel!), hogy a helyszínre kerékpárral megyek le és utána mehet a futás. Ráckevén lesz a start, ami otthonról negyvenöt kilométer. Ez nagyságrendileg egyezik a triatlonversenyen lévő bringatávval is. Már most mennék, de ez legalább közel, mindössze egy hónapra van, így keményen csinálom a felkészülést tovább. Azt hiszem ez az áprilisi lesz az első igazán nagy erőpróba, kíváncsian várom, hogy fog menni, menni fog-e egyáltalán. Reméljük. Remélem. Addig is, edzés keményen és türelem!

Szólj hozzá

blog eredmény türelem állóképesség