2016. júl 04.

Három tapasztalat a kánikulai készülésről

írta: Béla Készül
Három tapasztalat a kánikulai készülésről

Eljött a jó idő, ami strandolás szempontjából szuper dolog, versenyre készülve nem éppen kellemes, de meg kell tanulni kezelni! De hogyan? Íme, három tapasztalat a kánikulai készülésről!

Imádom a nyarat, inkább izzadok, mint fázom, és igazi vízi lényként a stand, a medence lételemem, napokat bírnék eltölteni a vízben. Most picit váratott magára az igazi harminc fok, de csak eljött. Örültem tiszta szívből, amíg nem kapcsolódott össze a fejemben mindez az 5i50 Budapest triatlonversenyre való felkészüléssel.

Igazán melegben futni olyan kicsit, mintha gőzkamrában kellene tornázni! Először nem értettem, hogy miért nincs levegőm, miért fáradok olyan gyorsan, és a legfurább, miért áll le az izzadás gyorsabban, mint általában. Nem edzettem kamaszkorom óta forróságban, így eléggé elszoktam a dologtól, konkrétan újra meg kell tanulnom, hogy is kell ilyenkor tréningezni. Három tapasztalatot gyűjtöttem össze eddig, íme!

dsc_3341.JPG

Védd magad!

Amire rájöttem, hogy nagyon gyorsan megsüti a fejemet és a karjaimat is a nap, azaz már futósapkában kocogok, és be is kenem magam naptejjel leégés ellen! Eleinte fura volt, de megszoktam, illetve amikor a sapi sildjén csöpög az izzadtság, az egyszerre komikus, és egyszerre gondolom, hogy valamit csak ér a szenvedésem.

20160623_120309.jpg

Folyadékpótlás!

Ezt még én is fokozatosan tanulom! A versenyen ugye lesznek frissítőpontok, ahol lehet inni kicsit, de az utak mellett, ahol futok vagy tekerek, hiába keresem, senki sem akar nekem se vizet, se izót osztogatni! Valamennyi folyadékot magammal kell tehát vinnem, a mit és mennyit kérdésekben még én is próbálkozom, tesztelek.

Visszaesett teljesítmény

Az elején – nekem legalábbis – nem sikerül ugyanazt a teljesítményt hozni, mint korábban. Azt hiszem az ilyen, már-már extrémnek mondható körülmény, mint a tűző nap és a harminc vagy afölötti fokok, esetében a szervezetnek meg kell tanulnia kihozni magából ugyanazt, mint korábban. Ez egy folyamat, amiben türelmesnek kell lenni magunkkal, úgy gyorsabb lesz a fejlődés. Legalábbis ebben bízom.

Mindenesetre várhatóan a nagy napon is forróság lesz, így nem baj, ha szoktatom magam a dologhoz. Bízom benne, hogy sikerül így is kihozni magamból a maximumot, mondjuk a Dunában biztos nem lesz melegem…

dsc_4138.JPG

Szólj hozzá

blog futás kánikula