2016. jan 11.

A legfontosabb apróságok

írta: Béla Készül
A legfontosabb apróságok

Sok mindenen múlik egy sikeres felkészülésen, főleg, ha egy olyan – számomra komoly kihívást rejtő – versenyre készülsz, mint az 5i50 Budapest. Ahogy a mondás is tartja, az ördög a részletekben lakik, nincs ez másként a sportban sem. A legfontosabbak az apróságok!

Labdarúgó edzőként is dolgozom, gyerekekkel és felnőtt hölgyekkel is van szerencsém foglalkozni. Az edzések talaja vagy műfüves, vagy klasszikus tornatermi burkolat, néhol rekortán. Mindenhol a sima talpú teremcipőmet használom, teljesen jól bevált a futásnál, a labdával történő tevékenységeknél is. Emiatt abban gondolkodtam, hogy ebben a vékony talpú cipőben kellene futnom is. Többször meg is tettem, hiba volt!

dsc_1956.JPG

Futócipőt mindenkinek!

Egy tanácsra változtattam, miután meséltem kevéssé jókedvűen, hogy minden futás után fájnak a lábaim, pedig a foci után nem szokott. Ekkor vettem egy olcsó futócipőt, és minden sokkal szebb lett. Nemcsak nem fájtak a lábaim, hanem többet is bírtam, ha nem is sokkal (bár az nem a cipő miatt volt). Ezzel az cipővel abszolváltam a 2015-ös BEFITRUN távot, de tavasztól a gyakorlati készülést már egy új csukában teszem majd meg. Már várom!

dsc_5039.JPG

Ha már cipő, a zokni sem mindegy milyen – gondoltam. Vettem egy csomag futó- és biciklis zoknit és a múltkori edzésen ki is próbáltam. Alapvetően nem gondoltam, hogy lesz zokni és zokni között különbség, de van. Jobb szellőzés, jobb talajfogás, egyszerűen jobban éreztem magam benne. Talán a színösszeállítás is segített: serdülőként, tiniként a feketén kívül nem nagyon hordtam más színt, azt hiszem, most bepótolom.

A zene a minden!

Nekem a legfontosabb újítás az volt, amit a legtöbben alapnak gondolnak: zenét kezdtem hallgatni. Eleinte muzsika nélkül futottam, és csak arra tudtam gondolni már az ötödik lépéstől, hogy jól veszem-e a levegőt, te jó ég, még csak öt perce futok, mindjárt meghalok, és így tovább. A zenével egyből elterelődött a figyelmem, és sokkal könnyebbé vált minden. Nekem mindez életmentő, és egyben maga a spanyol viasz…

És a többi

Egyelőre még csak a futásról beszéltem, de gondolom lesznek ilyen praktikák a bringázás esetében, például a nyeregnél, vagy épp a jó neoprén és úszószemüveg választás esetén az úszásnál. Amint eljutok ezekhez is, írok majd róluk.

Hamarosan jelentkezem újra adatokkal, példának okáért súly (ajaj!), teljesítmény, állás az 5i50 tükrében! A végére pedig fogadjátok szeretettel az egyik dalt, amit szoktam hallgatni futás közben!

Szólj hozzá

blog futás apróság részletek futócipő