2016. máj 02.

A kaja ellenség vagy üzemanyag?

írta: Béla Készül
A kaja ellenség vagy üzemanyag?

Fogadalmat tettem nektek az előző cikkemben, és jelentem, egyelőre tartom magam hozzá, akármennyire is nehéz! Vannak dilemmáim, de fogyok, gyorsulok, ha nem is tudom, hogy jól csinálom-e…

Elhatároztam magam, hogy szeretnék fogyni öt kilogrammot és (ezáltal is) gyorsulni a futásban. Eddig ez jól hangzik, csak a szükséges lépéseket megtenni nem olyan egyszerű.

Elkezdtem a diétát!

Mindig diétának hívom, az pasisabb, mint a fogyókúra, pedig persze ugyanarról van szó! Elkezdtem, nem eszek kenyeret, tésztát, krumplit, helyette gyümölcsöt, zöldséget, sajtot többségében. Az első napon egész jól elvoltam, aztán jöttek az „elvonási tünetek”. Éhes is voltam, és úgy éreztem nincs semmire energiám.

Megpróbáltam tudatosan, egészségesen táplálkozni, a korábbi három helyett most naponta ötször eszem, tízóraira és uzsonnára megy a gyümölcs, a főétkezéseknél pedig sok zöldség, sovány hús. Nem mondom, hogy könnyű, de valamelyest felszabadultabbnak érzem magam, vagy épp annak szeretném, hogy könnyebb legyen. Nem tudom még eldönteni.

dsc_2034.JPG

Energia, de honnan?

A gond az, hogy több edzésen és futáson is úgy éreztem, hogy kevesebb az energiám. Egyszerűen nem, vagy nem úgy mentek a hét eleji tréningek, mint szoktak. Gyorsabban fáradtam és nehezebben is mentek a feladatok, úgy éreztem futásnál, hogy épphogy csak elvánszorgok kilométerről kilométerre. Aztán a hét második felére kicsit jobb lett. Jó eséllyel át kell állnia a szervezetemnek az újfajta energiaforrásokra, és el kell kezdje lebontani a feleslegesen felhalmozott túlsúlyt, mondjuk ki nyíltan, a zsírt.

dsc_2054.JPG

Még nem mértem magam!

Kilencvenhárom kilogrammról indultam, amikor megtettem az elhatározást. Azóta még nem mértem magam, úgy döntöttem, hogy kéthetente nézek csak mérlegre, addig pedig folytatom a diétát és az edzéseket. Már a heti két alkalmas saját testsúlyos edzések mellé kétszer futok és elkezdtem bringával járni dolgozni is, hogy kicsit eddzen az is. Remélem lesz eredménye, jövő héten számokkal is jövök, szorítsatok, hogy kitartsak! Köszönöm!

dsc_2024.JPG

Egy kis személyes még a fentiek mellé: rengeteg üzenetet, hívást, kommentet kapok tőletek, amiben biztattok, sőt, sokan a felkészülésnek hívott szerencsétlenkedésem hatására kezdtetek el mozogni, sportolni újra. Hihetetlen erőt és motivációt ad ez nekem, amit külön köszönök nektek! Aki pedig mostanság kezdte, kitartás!

Szólj hozzá

blog edzés fogyókúra diéta