2016. dec 05.

A legnagyobb siker: duplán legyőztem önmagam!

írta: Béla Készül
A legnagyobb siker: duplán legyőztem önmagam!

Az elmúlt héten két, önmagam számára nagyobb siker is szembejött a készülésem folyamán! Megfeszültem értük, de örültem nagyon!

Rekordszámú kilométer egyben!

Ahogy készülök a jövő évi 5i50 triatlonversenyre, és ennek első lépéseként a december 17-ei házi megmérettetésemre, beiktattam egy plusz motivációt magamnak a 60 kilométeres futáskihívással. Itt dolgom volt a hozzám csatlakozókkal együtt, hogy egy hónap alatt minimum hatvan kilométert fussak le. A feladat profiknak nem tűnik komolynak, de nekem, amatőrnek ez nagy kihívás volt! Minden jól is haladt, amíg nem szedtem össze egy komolyabb megfázást, amitől kiesett egy teljes hetem a futásokból!

dsc_0242.JPG

Ekkor rám tört a félsz, hogy pont én, aki kitalálta az egészet, nem fogja tudni teljesíteni, így amikor nagyjából kijöttem a nátha, köhögés, slejm triumvirátusból, nekivágtam, és nem kis küszködésemre egyben sikerült lefutni tizenkét kilométert! Tudom, hogy ez sem sok a profiknak, de én még soha nem mentem egyben ennyit! 1:22 óra perc alatt teljesítettem a távot, ami 6:50 perces átlagkilométert jelent, de az utolsó két kilométeren már éreztem a térdem, ahogy másnap is. Betonon mentem végig, és ezt nem igazán szeretik az ízületeim. Ettől persze még félelmetesen boldog voltam, hogy képes voltam ekkora távra, sőt a térdeim akadályoztak inkább abban, hogy kicsit még tovább menjek!

img_20161130_085201.jpg

Egy havi csúcs!

Ekkor tartottam a hatvanból ötvenkét kilométernél, azaz még nyolc volt hátra, és két nap! Egyet pihentem, majd az utolsó napon nekiálltam a nyolcasnak is. Ez a futásom volt a legjobb és a legrosszabb is egyben az elmúlt időszakból! Az első öt-hat kilométeren nagyon jól tartottam a tervezett tempót, aztán valami történt, mert úgy éreztem, végem!

Az utolsó két egységen összesen négyszer váltottam öt-tíz méter erejéig sétára, de így is 49:39 perc alatt, átlagosan 6:09 perces kilométerekkel tettem meg a távot. Nem szokásom a sétára váltás, de egyrészt azt hiszem jól elfutottam az elejét, másrészt a kis testem még nincs felkészülve az egy nap pihenővel a húsz kilométer lefutására. Mindenesetre azt kell mondjam, hogy sikerült, hatvan kilométert futottam le egy hónap alatt! Ehhez hasonló mennyiséget sem sikerült még megtennem soha, így az örömöt indokoltnak érzem, de alapnak is ezt kell már tekinteni ezentúl!

img_20161129_084249.jpg

A két dologban a legjobb az volt, hogy önmagamat sikerült legyőzni, egy alkalommal, és egy hónapon át folyamatosan! Őszintén szólva imádom ezt az érzést, úgyhogy remélem ugyanígy döntöm meg majd az eddig elért eredményeimet!

Érdekesség és az igazi rekorder

Boldog és büszke vagyok a magam hatvan kilométerével, de ki kell emeljem a hölgyet, Bogit, aki a legtöbbet futotta kis közösségünkből novemberben. A hölgy 263 kilométert ment, nem elírás, 263-at, egy hónap alatt! Hát, le a kalappal, és íme, nekem és többünknek is példa!
Érdekesség emellett, hogy a harminchét fős csapatunk összesen 2645 kilométert tett meg novemberben! Azért ez szép szám! Most pedig decemberre egy 10 edzés kihívás lett a feladatunk, ha van kedvetek csatlakozzatok hozzánk! Infókat itt találtok!

Szólj hozzá

blog futás rekord célkitűzés edzéskihívás Béla Készül