2016. máj 23.

A regeneráció fontossága

írta: Béla Készül
A regeneráció fontossága

Elég sokat edzek készülve az 5i50 Budapest triatlonversenyre, és nem egyszer érzek elképesztő fáradtságot, míg máskor olyan fitt vagyok, mint régen se! Talán rájöttem, mi a kulcs: a regeneráció!

Próbálok minél többet mozogni, visszafogottan étkezni, edzeni, hogy fel tudjak készülni életem egyik nagy megmérettetésére! Az már tisztává vált, hogy ha tudok fogyni, könnyebben, gyorsabban fog menni minden, emiatt is figyelek a táplálékbevitelre, ahogy az is egyértelmű, hogy minél többet tréningezek, annál erősebb, felkészültebb leszek. De utóbbi biztos így van?

Az elmúlt héten négy tréningen vettem részt: hétfő saját testsúlyos edzés, kedden futottam hét kilométert (44:40 perc), szerda testsúlyos edzés, csütörtökön két kilométert úsztam (39:33 perc). Utóbbinál úgy mentem vízbe közel egy hónap után, hogy most aztán megúszom a legjobbamat! Beletettem apait-anyait, és mégis közel egy perccel úsztam rosszabbat, mint legutóbb, közel négy kilogrammal nehezebben. Akkor most ez hogy is van?

dsc_2574.JPG

Életem eddigi legjobb öt kilométeres futását két hete sikerült elérni, 6:11 perc alatt mentem egy kilométert. Tisztában vagyok vele, hogy „normális” futóknak ez vicc, de nekem nagy dolog volt, és ezt az eredményemet azóta sem tudtam megismételni. Ami biztos, a futás előtt nem voltam edzeni, így nagyságrendileg két nap pihenőm volt a futótréning előtt.

Gondolkodtam, hogy mi lehet a fenti két példa alapján a tanulság: a mostani úszásnál már a vízbe menet éreztem izomfáradtságot, illetve száz méter után is érződött, hogy el kell kezdjem motiválni magam: „gyerünk Béla, húzd meg”! A futásnál viszont semmi extra nem volt, persze küzdöttem és el is fáradtam, de ott az eredmény, a (nekem) szuper idő csak úgy „váratlanul” jött, nem mentem másként, mint máskor.

dsc_2558.JPG

Többször olvastam már a regenerációról, és azt kell mondjam, van benne valami! Kell edzeni, sokat tréningezni, változatosan mozogni, de fel kell ismerni, amikor egy-két napot ki kell hagyni! Legyen lehetősége az izomzatnak fejlődni, megpihenni, nekünk pedig fejben kikapcsolódni, mással foglalkozni! Amiben dolgozom kell, hogy kitaláljam, megérezzem, hogy mennyi edzés után kell az a bizonyos pihenő… Remélem gyorsan rájövök!

Szólj hozzá

blog megvilágosodás regeneráció