2016. júl 11.

Rákanyarodva a célegyenesre

írta: Béla Készül
Rákanyarodva a célegyenesre

Nemrég a naptárra nézve kicsit elkapott a gyomorideg, hogy július van, az 5i50 Budapest triatlonverseny hónapja, ami életem eddigi első ilyen jellegű, és egyben egyik legnehezebb kihívása lesz! Itt tartok és így készülök rákanyarodva a célegyenesre!

Kicsit beijedtem, pedig edzek rendesen! Valahogy érezhető közelségbe került a nap, amire december óta készülök, de mégis most olyan volt, mintha idecsöppent volna elém! Hát most így állok három héttel a verseny előtt!

Súlyos kérdés

Kezdem a legérzékenyebbel, a súlyommal. Sikerült megtartani a kilencven kilogramm alatti testsúlyt, ha nem is sokkal, a cikk írásakor nyolcvankilencet nyomok, sajnos nem fekve, hanem mérlegen állva. Alapvetően nem rossz a kezdeti százkettőről, de nem lenne baj, ha a következő három hétben sikerülne még kettő, esetleg három kilogrammtól megszabadulni, annyival is könnyebb lenne a verseny.

dsc_4169.JPG

Triatlonos ágak

Az úszás tekintetében van a legkevesebb félsz bennem, ami az edzések számán is látszik. Itt húztam meg a legkevésbé az elmúlt időszakot, de pár úszóedzést még szeretnék beiktatatni a nagy napig.

masolas_20160623_120342.jpg

A kerékpárt jobban elővettem, egyre többet használom közlekedési eszközként is, hogy szokja a lábam, az ülést pedig a fenekem. Heti kétszer már bringával járok edzést tartani, ahogy egyre többször viszem oviba is kisfiamat bicajjal. Utóbbi nem nagy táv, de mégis tekerek, mondjuk plusz húsz kilogramm súllyal a törpe miatt, azaz még ez is lehet edzés, ha gyors is.

dsc_4355.JPG

A futást a térdfájdalmaim miatt hanyagoltam két hétig, de előző héten mentem egyet. Most 7,46 kilométert sikerült lefutnom 6:41 perces kilométerenkénti idővel, összesen 49:54 perc alatt. Ekkor kezdtem érezni a térdem, úgyhogy megálltam. Remélem, fel tudom építeni hó végéig tíz kilométerre. Bízom a legjobbakban! Most, életemben először, pulzusméréssel futottam, nagyon kíváncsi vagyok az eredményre, beszámolok majd róla nektek!

dsc_4362.JPG

A következő három hét

Nem szeretnék abban a hibába esni, hogy túledzem magam, és a verseny előtt sérülök meg, vagy leszek olyan szinten kimerült, hogy az a megmérettetés rovására megy. Ettől függetlenül szeretném, ha a heti négy edzés mindenképpen meglenne, így tartva formában magam, aztán meglátjuk! Bizakodom, visszafogott étkezést és tréningmennyiséget tartom, meglátjuk mire lesz elég! Szorítsatok!

photogrid_1467802517771.jpg

Szólj hozzá

blog úszás kerékpár futás triatlon edzésterv Béla Készül