2016. feb 08.

A cél felé vezető út anyagi oldala

írta: Béla Készül
A cél felé vezető út anyagi oldala

Minden a pénzről szól, mindent átitat az anyagiasság. Lehet ezen keseregni, vagy lehet alkalmazkodni. Kapcsolódik-e mindez egy versenyfelkészüléshez? Nagyon is! Íme, a készülés anyagi oldala!

Amikor megálmodtam, hogy a magam részéről embert próbáló feladatként elindulok a 2016-os 5i50 Budapest versenyen, sok mindent nem gondoltam át alaposan. Éreztem, hogy iszonyú mennyiséget kell edzeni majd, de hogy ekkora lemaradást kell ledolgoznom, azt nem láttam tisztán. Akármennyire hihetetlen, ez talán a kisebb baj. Önmagam legyőzése, kitartás és akarás, ezek nekem általában mennek, a legtöbb dologért keményen meg kellett dolgoznom eddig is, később sem hiszem, hogy másként lenne. Persze, ettől olyan édes annak a bizonyos sikernek az íze!

dsc_5324.JPG

Csak írtam a számokat

Azt viszont végképp nem gondoltam át, hogy mind a felkészülésnek, mind a versenynek magának is vannak anyagi vonzatai. A kisebbnek tűnő tétel (bár sok kicsi, ugye tudjuk…) például a futóöltözék, a karra rakható mobiltartó, de vannak itt nagyobb tételek is. A futáshoz elengedhetetlen egy normális futócipő, ami több tizenöt-húszezer forint alsó hangon. A nyílvízi úszáshoz kell neoprén, mert elég cidri lesz odabent, ez tízezres nagyságrend. A bringázáshoz kell egy normális országúti kerékpár, ez használtan is százezer forint magassága, és még kellene egy szerviz, egy normális, a formás hátsómhoz illó nyereg, vagy épp egy bringás, becsatolható cipő. Már ez sem kevés, sőt! És ez csak a verseny!

dsc_5314.JPG

Addig is van költség bőven

Maga a készülés sem két forint. Akik olyan ügyesek, hogy egymaguk is tudnak edzeni, azok ezen összegek jó részét megspórolják, de nekem kell edző, tervezés és hajtás amellett, hogy magam is próbálok külön készülni. Akár az az edzésforma, amit én csinálok, akár csak fitneszterembe jár valaki rendszeresen, havonta húsz- és negyvenezer forint közötti összegtől vehet végső búcsút.

dsc_5320.JPG

A megoldás

Összességében tehát nem kis anyagi ráfordítással jár a dolog, de ha nagyon összeszorítjuk a fogunkat, talán sikerülhet. December óta teszek például félre mindig egy keveset, hogy tudjak venni majd bringát, addig is jó lesz a használtan, évekkel ezelőtt tízezer forintért vásárolt mountain bike. Egyelőre megpróbálok a felkészülésre koncentrálni és spórolni, aztán persze bízunk a legjobbakban!

Hamarosan újra jelentkezem egy általában nem nagydobra vert témával: mi van, ha tele van a hócipőnk az egésszel? Mit legyen akkor? Leírom majd nektek, én mit csináltam!

Szólj hozzá

blog triatlon költség célkitűzés