2016. nov 07.

Táplálkozás, avagy így fogytam közel húsz kilót!

írta: Béla Készül
Táplálkozás, avagy így fogytam közel húsz kilót!

Amikor elkezdtem sportolni, szerettem volna fogyni! Sokat! Próbáltam sok módszert, de azt hiszem számomra megvan a tökéletes megoldás! Táplálkozás, így!

Többen is kerestetek, hogy mit és mikor eszem, hogy tudom összehangolni az aktív edzéstervemet, és a táplálkozást. Több döccenőn végigmentem az elmúlt egy évben, de azt hiszem mára sikerült megtalálnom az optimális megoldást!

img_20161021_085802.jpg

Tavaly decemberben kezdtem el aktívan mozogni, akkor százkét kilogramm volt a testsúlyom, gondolom nem újdonság, hogy ezzel a tömeggel nem kicsit számítottam túlsúlyosnak! Terv volt, hogy mielőbb fogyjak! Ez sikerült korábban is, de folyamatosan hatással volt rám az a bizonyos jojó-effektus, azaz lement sok kiló, aztán jól vissza is jött, sőt általában gyorsabban szedtem vissza, mint amennyi idő alatt ledolgoztam.

img_20161025_085653.jpg

A két főellenségem

Próbáltam a szénhidrátmentes étkezést, semmi kenyér, zsömle, ilyenek, de ittam kizárólag porokat is, de egyik után sem mondhatnám, hogy tartós eredményt értem el. A két főellenségem a táplálkozás kapcsán a pékáruk és a nasik. Imádom a croissant, csiga, papucs, zsemle, fehér kenyér kört, és nagyon nehezen mondok le róluk, főleg hosszútávon! Ugyanígy vagyok a csokival, az édességekkel! Összességében láttam, hogy ezen dolgok teljes megvonása inkább a visszájára sül el!

img_20161024_124820.jpg

A sport bejött a képbe!

Amikor mozogni kezdtem aktívan, gondoltam, hogy segíteni fog a súly kapcsán is! Így is lett, de egy biztos, akár profiként, akár amatőrként mozog az ember, ugyanúgy igaz: a kaja a sportoló üzemanyaga! Ha nem eszünk, nem is fejlődünk, így nehéz olyan teljesítményt nyújtani, amivel egyre jobb eredményt lehet elérni, vagy épp fogyni is lehet.

img_20161025_122332.jpg

Enni igenis kell!

Nem hiszem, hogy létezik egyetemleges igazság a fogyás és mozgás témakörben, mindenkinek önmagának kell megtalálni a megfelelő egyensúlyt. Nekem az vált be, hogy mindent, de tényleg mindent eszem, csak kevesebbet, sokkal kevesebbet! Korábban, a mázsás súly időszakában, kettő, olykor három zsemle is lecsúszott esténként vacsorára, ma egynél biztos nem eszem többet. Többször eszem, a korábbi három alkalom helyett manapság négyszer-ötször ülök le a konyhába. Sokszor eszem müzlit tejjel, vagy natúr joghurttal, de a főétkezéseknél is igyekszem odafigyelni. Reggelinél és vacsoránál próbálok minél többször zöldséget is enni, ahogy ebédnél szénhidrátcsökkentett ételeket próbálok enni, de egy szülinapi bulin ugyanúgy eszem tortát, vagy sütit, csak egy vékony szeletet, vagy egy (két) sütit.

img_20161027_084730.jpg

Hozzá kell tenni a fentiekhez, hogy emellett négy-öt edzést csinálok hetente, azaz a „csalásokat” úgy érzem, tudom kompenzálni a mozgással. Egy biztos, ha hosszútávú megoldásra vágyik valaki, akkor érdemes kombinálni a táplálkozás felépítését a mozgással! Ettől nem kell hetente ötször edzeni, de mozogni igen! Jelenleg az induló százkét kilóról sikerült mára nyolcvanötre fogyni, de mindezt úgy, hogy nem éhezem, sőt, és úgy érzem ezt a módszert sikerülhet életmódszerűen alkalmazni. Legyen így!
Ha most kezded a mozgást, kezdhetsz futással, kocogással, csatlakozz itt kis közösségünkhöz!

Szólj hozzá

blog edzés fogyókúra diéta fogyás edzésterv Béla Készül