2016. dec 19.

Túl az első házi versenyen! Így sikerült!

írta: Béla Készül
Túl az első házi versenyen! Így sikerült!

Szombaton letudtam az első házi versenyt az 5i50 Budapest triatlonversenyre készülve, ezek lettek az eredmények, így sikerült!

Reggel ébredés, energiaszelet, izó bekészítve, nagy pakkal elindulás a Sport11 sportközpontba, ahol életem második olimpiai távú triatlonversenyére készültem. Rendesen felöltözve sem volt meleg, de mire számítottam decemberben, ugye! Megérkeztünk, lepakoltunk, egy nagy levegővétel, majd átöltözés, irány az uszodarészleg!

dsc_0617.JPG

Az úszás

Másfél kilométer úszás volt a feladat, a tervben pedig fél órán belüli időt szerettem volna. Gyorsban úsztam végig, ahogy mindig is, és azt kell mondjam, hogy zseniálisan jól ment! Az eredmény 27:21 perc, ami egyrészt a legjobb, amit az elmúlt egy évben úsztam, másrészt ez az teljesítmény több mint négy perccel jobb, mint a nyári versenyen elért idő! Meghúztam nagyon, és rendesen ki is úsztam magam, azt kell mondjam, de nem volt megállás, jött a kerékpár!

A kerékpár

A bringa negyven kilométerjét a fitneszterem egyik kerékpárján csináltam, és menetszél hiányában patakokban folyt rólam az izzadtság! Egész jól bírtam, bár őszintén szólva ez az egy helyben tekerés félelmetesen unalmas tud lenni! Kicsit az is volt, de dolgoztam keményen, összesen 1 óra 26 perc alatt végeztem a távval! Örültem, hiszen ez jobb, mint nyáron, méghozzá tizenhárom perccel, valamint ennél jobbat sem, tekertem még soha! Ekkor leszállva a bringáról úgy éreztem a combjaim kőből vannak, de nem volt megállás, hiszen várt még rám tíz kilométer futás!

A futás

Macsós, vagy nem macsós, de fázós gyerek vagyok, így amióta a késő ősz beköszöntött, körülbelül tizenhat réteg ruhában futok mindig, most sem volt ez másként. Nem mondhatnám, hogy örömmel és könnyen öltöztem fel a verseny kétharmadánál ennyi ruhába, de nem volt választás! Irány ki a szemközti horgásztóhoz, és már indult is a futás! Egy kör nagyságrendileg egy kilométer volt, így tizenegy ilyen volt a feladat! Két kilométernél úgy éreztem, meghalok, és valóban el is fogyott az energiám, de teljesen! Magamhoz képest is lassú időt mentem, de egyszerűen nem jött ki most több, másrészt elég sokat kivett belőlem az első két szám! Végül 1:16 óra idővel zártam, ami itt a nyári versenyhez képest jelentős visszaesés, méghozzá nyolc perccel rosszabb, mint a nyári versenyen!

A teljes verseny

Tekintve, hogy a triatlon nem egy-egy ág értékeléséről, hanem a teljes versenyről szól, így érdemes ezt is átnézni! A nettó összidőt tekintve (azaz csak a sportágak időeredményét nézve) most 3 óra 9 perc alatt végeztem, ami az álom három órához képest még elmaradás, de a nyári versenyen tejesített 3 óra 19 perces időhöz viszonyítva egyértelmű előrelépés! Ha a futásra is marad legközelebb elég energia, elérhető lehet a három órás álom!

A teljes verseny végére nagyon elfáradtam, közben is nagyon kellett a frissítő pont, de megcsináltam! Lesz, legalábbis nagyon remélem, hogy lesz ennél még jobb is, de attól kifejezetten boldog vagyok, hogy két ágban sikerült fejlődnöm, előrelépnem, és az összidő is jobb lett! Kis örömködés tehát most belefér, de nem felejtem, hogy ez volt az első főpróba, hamarosan újra edzés, és készülés a nyári 5i50 Budapest triatlonversenyre!

Szólj hozzá

blog verseny úszás motiváció kerékpár futás triatlon célkitűzés megmérettetés Béla Készül versenyeim