2017. jan 23.

ELSŐ pulzuskontrollos futás!

írta: Béla Készül
ELSŐ pulzuskontrollos futás!

Először sikerült úgy igazán élvezni a futást! Segített a pulzuskontroll, hihetetlen!

img_20170123_083204.jpg

Mínusz nyolc fok, de legalább szélcsend fogadott ma a futópályán! Kiszállva az autóból masszívan átfutott az agyamon, hogy mit is keresek itt, de legyőztem a kisördögöt, bemelegítettem, és belevágtam! Egy célom volt, kipróbálni a pulzuskontrollos futást, ennek rendeltem alá mindent, időt, távot. Beállítottam magam átlag 149-150 körüli pulzusra, és konkrétan 50-60 méterenként rákukkantottam az órára, ha kellett lassítottam, ha kellett kicsit gyorsítottam. Öt kilométert mentem így, majd próbaként emeltem a pulzuson egy kilométerre 163-ra. Több tanulságot is sikerült levonnom:

  • egyrészt megtaláltam azt a tempót, amivel „ki tudnék futni a világból”, ez a százötven körüli pulzusnál van, de azt látni kell, hogy jelenleg ez egy elég lassú tempót jelent.
  • hála a megtalált tempónak, először éreztem azt, hogy élvezem a futást, úgy igazán! Nem akartam meghalni, nem számoltam a köröket, és ha nem lett volna itt-ott jeges a pálya, még a fejem is felemeltem volna, hogy nézelődjek!
  • az első öt kilométer után simán volt bennem energia emelni a tempót, és még egy kilométert rátenni, azaz az alaptempón is lehet emelgetni óvatosan, illetve legközelebb kipróbálom, hogy az ötös után többet teszek még rá, meglátjuk mi lesz az eredmény!
  • nem fáradtam el! Igen, valóban, hat kilométer után nem is „illik” elfáradni, de magamhoz képest nem voltam annyira készen! Van ebben a pulzuskontrollban valami! (Hamarosan részletesen is írok majd róla!)

img_20170123_074935.jpg

Nagyon gondolkodtam reggel, hogy menjek, vagy ne, mert nagyon hideg volt, de nem hogy nem bántam meg, még élveztem is! Örülök, hogy legyőzve önmagam, rávettem a kis testem a futásra, jó döntés volt! No, meg tudjátok az örök mondást: „aki télen fut, tavasszal repülni fog!” Remélem hamarosan elkezdem növeszteni a szárnyakat!

img_20170123_083351.jpg

Edzés adatok: 6,05 km, átlag tempó 6:48 perc/km, összesen 41 perc, 694 kalória huss!

Nálatok volt ma edzés, mozgás? Várom a kommentjeiteket!

Béla készül, készüljetek Ti is!

Ha tetszett a cikk, oszd meg bátran! Köszönöm!

Szólj hozzá

edzés futás megvilágosodás edzésnapló pulzusmérés Béla Készül futástechnika